💻 Beste Ninja’s en/of ouders van… 🎮
Wat was het vandaag weer leuk tijdens de op twee na laatste sessie van ons derde seizoen bij CoderDojo-Vianen. Vandaag hebben we de aanwezige Ninja’`s onder andere geholpen om een Minecraft-game verder te brengen en hebben we wederom de wens uitgesproken én ook gehoord om in de toekomst meer met Python te willen gaan doen. Oftewel, wanneer het derde seizoen bijna alweer op zijn einde loopt zijn er genoeg plannen voor de toekomst!
Maar even los van wat we vandaag hebben gedaan, als je aan ons zou vragen wat we het mooiste en leukste aan CoderDojo vinden?
Het mooiste is jullie nieuwsgierigheid en creativiteit. Een idee hebben, blijven proberen dit te realiseren, fouten durven maken, elkaar helpen en uiteindelijk trots zijn op wat je hebt gebouwd. Dáár draait het om bij CoderDojo.
Vandaar dat we ook vandaag weer een DEMO aan het einde van de sessie hebben gehouden. Heel leuk om te zien weer jullie creaties!💡
Vandaag was alweer één van de laatste CoderDojo-sessies van het seizoen.
Maar… we zijn er nog niet helemaal!
Er staan nog twee sessies op het programma voordat we dit seizoen afsluiten:
👉 Mei-editie – dé kans om je project verder uit te bouwen of iets compleet nieuws te starten
👉 Juni-editie – de grande finale van seizoen 3 🚀 (Met misschien weer een speciale thema-editie, zoals de Cybersecurity-editie van vorig jaar, die we zelf heel leuk vonden om te doen.
Dus ninja’s:
Heb je vandaag iets gemaakt waar je verder mee wilt?
Of heb je juist inspiratie opgedaan om iets de volgende keer nóg groter aan te pakken?
Zorg dan dat je erbij bent tijdens de mei en juni edities van CoderDojo-Vianen!
Samen maken we er een knallend einde van en wie weet… wat voor toffe dingen we nog gaan zien en doen!
Tot in mei!
– 18 april 2026, het gehele team van CoderDojo-Vianen –






